Wij zoeken leden voor onze cliëntenraad
Voelt u zich betrokken bij Eyescan en wilt u graag meedenken over nieuwe ontwikkelingen? Dan kunt u zich aanmelden voor onze nieuw op te zetten cliëntenraad.
Cliëntenraad
Om de zorg en service op hoog niveau te houden, richten wij een cliëntenraad op die ons helpt bij het continu verbeteren van onze dienstverlening. De cliëntenraad zal worden gevormd door (oud)patiënten die onze organisatie helpen de algemene belangen van al onze patiënten en cliënten zo goed mogelijk te dienen. De Cliëntenraad denkt mee, praat mee en beslist mee over onderwerpen die voor de cliënt van belang zijn en brengt daarop advies uit aan de Raad van Bestuur. Daarnaast ziet de Cliëntenraad erop toe dat het vastgestelde beleid op de juiste wijze wordt uitgevoerd.
Meld u aan
Goede gezondheidszorg en dienstverlening zijn voor iedereen belangrijk. Als lid van onze cliëntenraad zult u een aantal bijeenkomsten per jaar bijwonen, daarnaast kan ook raadpleging via e-mail plaatsvinden. Hiermee kunt u daadwerkelijk bijdragen aan verdere kwaliteitsverbetering binnen Eyescan. Door uw reactie kenbaar te maken draagt u bij aan de kwaliteitsverbetering. Geïnteresseerd? Meldt u zich dan aan voor de Eyescan Cliëntenraad via clientenraad@eyescan.nl. Uw aanmelding dient vergezeld te zijn van uw motivatie, achtergrond en eventuele ervaringen op dit gebied.
De aanmelding sluit vrijdag 31 Januari 2025.
Ter info: opzet cliëntenraad Eyescan.
Uitgangspunten:
- Er is sprake van een Centrale Cliëntenraad (verder te noemen ‘raad’ ) voor alle aan Eyescan gelieerde klinieken.
- De raad zal bestaan uit 5 personen.
- De leden dienen langjarig cliënt te zijn van Eyescan. Dit houdt in dat cliënten voor een eenmalig zorgtraject geen lid kunnen worden van de cliëntenraad. Reden hiervoor is dat er geen sprake is van een meerjarige binding met Eyescan. Bij voorkeur per regio waar Eyescan vertegenwoordigd is, een vertegenwoordiger.
- De leden zijn bij voorkeur representatief voor de populatie van patiënten binnen Eyescan.
- Eyescan biedt ondersteuning aan de cliëntenraad, onder andere inhoudelijk, coachend en secretarieel.
- Vanuit Eyescan wordt het reglement voor de cliëntenraad opgesteld.
Niet gevonden wat je zocht? Kijk bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.