drs. M.B. van Egmond-Ebbeling

‘’Goede communicatie tussen arts en patiënt is erg belangrijk”

 

BIG-nummer: 19911827101

‘’Mijn naam is Michelle van Egmond-Ebbeling. Vanaf 2002 studeerde ik Geneeskunde aan de Universiteit van Utrecht. Tussen 2009 en 2014 volgde ik de opleiding tot oogarts in het UMC te Utrecht. Al snel boeide mij de Kinderoogheelkunde het meest en de uitdaging om ouders van goede communicatie te voorzien. Van 2014 tot 2023 ben ik werkzaam geweest als kinderoogarts en straboloog in het UMC te Utrecht en werkte ik voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis en later ook voor het Prinses Maxima Centrum.

Het is belangrijk om oogheelkundige problemen bij kinderen vroeg op te sporen. Dit heeft te maken met de ontwikkeling van het zien in de jonge kinderjaren. Als straboloog verricht je scheelziensoperaties bij volwassen en kinderen. Dit is erg dankbaar werk. We hebben al veel patiënten kunnen helpen en blij kunnen maken, maar soms valt het tegen. En daarom is voorlichting en goede communicatie erg belangrijk.

Om iets aan de lange wachtlijsten te doen zijn we met ons ervaren team een nieuwe locatie voor deze specialismen gestart bij Eyescan in Ede!’’

Opleiding

Studie geneeskunde aan de Universiteit van Utrecht, opleiding tot oogarts in het UMC Utrecht.
In 2014 gekwalificeerd tot Fellow European Board of Ophthalmology middels het Europese examen in Parijs.

Aandachtsgebieden

Cookies op Eyescan
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.