dr. S.F. Janssen

BIG-nummer: 89910595901

Sarah Janssen studeerde geneeskunde aan de Universiteit Utrecht. Na de opleiding deed zij promotieonderzoek binnen de genetica van glaucoom en in 2014 promoveerde zij met het proefschrift ‘Molecular mechanisms underlying primary open angle glaucoma’. Tussen 2014 en 2019 volgde zij de opleiding tot oogarts in het Amsterdam UMC – locatie VUmc. In 2019 verdiepte oogarts Janssen zich verder in de glaucoom met een fellowship glaucoom aan het Amsterdam UMC. Tussen 2019 en 2022 was de arts werkzaam als oogarts in het Dijklander Ziekenhuis Hoorn en als glaucoomarts in het Amsterdam UMC. Zij werkt nog steeds als glaucoomarts in het Amsterdam UMC en is sinds 2022 werkzaam als oogarts in Eyescan Amsterdam.

Opleiding

  • Fellowship glaucoom     Amsterdam UMC – Vumc
  • Opleiding tot oogarts     Amsterdam UMC – VUmc
  • Promotieonderzoek       AMC – Nederlands Herseninstituut
  • Studie geneeskunde      UMC Utrecht

Aandachtsgebieden

 

Cookies op Eyescan
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.