Er gaat niets boven Groningen!

17-01-2023

Eyescan breidt netwerk verder uit met overname OMC HanzeKliniek.

Een landelijk netwerk

In 2022 heeft Eyescan de OMC HanzeKliniek in Groningen overgenomen. Met de toevoeging van de nieuwe vestiging in het noorden, breidt het landelijke netwerk zich nog verder uit. Niet alleen voor de regio, maar ook voor de medewerkers is de overname een mooie stap richting de toekomst. Kliniek coördinator en optometrist Hans Ockels en optometrist Anneloes Boer zien volop kansen: “Eyescan loopt voorop in de markt en het specialisme van onze kliniek sluit daar perfect op aan.”

Samen een breder beeld

Hans en Anneloes werken al sinds 2001 met elkaar samen en dat doen ze nu onder de vlag van Eyescan. “Het is een partij die bij ons past qua identiteit, want we delen dezelfde visie. Praktisch gezien is een overgang altijd lastig, maar iedereen is positief. Het was echt een familiebedrijf en dat gaf ook beperkingen met zich mee richting de toekomst. Eyescan heeft een goede visie op de oogzorg en heeft daarbij de kwaliteit hoog in het vaandel staan”, vertelt Hans. Anneloes deelt dezelfde gedachte: “Ik heb zelf al bij de vestiging in Emmen mogen kijken en dan kun je kennis en ervaring delen. Ik kijk er naar uit om ook nog bij andere vestigingen binnen te kijken.”

Alles onder één dak

De overname van de OMC HanzeKliniek is in lijn met de ambitie van Eyescan om alle oogzorg onder een dak aan te kunnen bieden. “Dankzij het uitgebreide dienstenpakket vinden we altijd een passende oplossing voor ieder oog, ongeacht het probleem,” aldus Hans. Anneloes vervolgt: “Het unieke aan Eyescan Groningen is dat we naast de algemene oogzorg en brilvervangende chirurgie een breder aanbod aan oplossingen aanbieden. Zo kun je bij ons terecht voor de zogeheten ReLEx SMILE-behandeling, de meest oogvriendelijke lasertechniek, maar nemen we ook onze jarenlange ervaring op het gebied van contactlenzen mee. Dankzij de hedendaagse technieken kunnen we tegenwoordig veel meer, ook als mensen geen chirurgie willen bijvoorbeeld.”

Met het oog op de toekomst

Onze ogen gaan steeds verder achteruit doordat we meer tijd op beeldschermen besteden en minder tijd buiten doorbrengen. De verwachting is dat vanaf 2050 de helft van de bevolking bijziend is en ook kinderen ervaren oogproblemen op zeer jonge leeftijd. “Wat ons betreft gaan preventie en de ontwikkeling van oogzorg hand in hand. Een (hoge) oogsterkteafwijking verhoogt de kans op oogproblemen op oudere leeftijd. Zoals staar, glaucoom en netvlies problemen. Met een paar eenvoudige richtlijnen verminder je de kans op problemen. Denk aan voldoende daglicht en de 20-20-2 regel voor kinderen en pubers”, luidt het advies van Anneloes. Daarnaast zijn er ook speciale myopielenzen die de toename van de oogsterkte kunnen beperken. Hans sluit af: “Oogzorg wordt steeds essentiëler en het is belangrijk om mensen zo goed mogelijk te adviseren. Dat is ook de kracht van Eyescan.”

Vraag het aan onze expert

Niet gevonden wat je zocht? Kijk bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

088 1111 900
Cookies op Eyescan
Wij en derden gebruiken cookies op onze website. We gebruiken cookies voor statistische, voorkeur en marketing doeleinden. Google Analytics cookies zijn geanonimiseerd. Je kan je voorkeuren wijzigen door op ‘Verander opties’ te klikken. Door op ‘Accepteren’ te klikken accepteer je het gebruik van alle cookies zoals beschreven in ons privacy-statement.
Necessary
Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
Preferences
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
Statistics
Statistic cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
Marketing
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.